Ryder Cup 2010

Selje Golfbane søndag 19. september

Værgudene gjorde sitt ytterste for å spolere den fjerde utgave av Ryder Cup mellom Selje Golfklubb og Vanylven Golfklubb. Men til tross for striregn i flere dager var banen fortsatt godt spillbar og kampen kunne avikles uten store problem. Begge lag møtte med 10 spillere hver. Først ble det spilt 5 par-matcher. Selje vant to, Vanylven en mens to endte uavgjort. Det ga en 3-2 ledelse til Selje før de ti single-matchene. Her viste Seljespillerne seg nok en gang å være for sterke. Selje vant seks, Vanylven to mens to sluttet uavgjort. Det ga 10 - 5 seier til Selje og det fjerde strake nappet i den gedigne vandrepokalen.

Kampresultater:

John Eltvik 19,8
Vidar Knotten 22,7

Single-matcher:

Elisabeth Inselseth slo Joar Voldsund, Ove Eltvik slo Elsie Hansen, Reinhart Halsør slo Ingvar Brekke, Kjetil Holvik slo Olav Johansen, Anne-Marie Dahl slo Inge Norvik og

John Eltvik beseiret Vidar Knotten.

Vanylven sine to seiere kom ved Kenneth Rusten og Kato Hansen som slo henholdsvis Bjørn Tore Larsen og Solfrid Larsen.

Arild Holvik og Jens Kristian Rusten spilte uavgjort. Det samme gjorde Trond Inselseth og Stig Norvik .

På bildet bak f.v.: Trond Inselseth, Kjetil Holvik, Ove Eltvik, Arild Holvik, Solfrid Larsen, John Eltvik. Foran f.v.: Elisabeth Inselseth, Reinhart Halsør, Anne- Marie Dahl