Nord Vest Tour 2011

NordVest Tour – Vanylven Open

Siden mai har det vært arrangert 8 turneringer i NordVest Touren fra Jølster i sør til Stranda i nord. Touren har vært en suksess og et stort løft for golfmiljøet i området. Turneringene har hatt et gjennomsnitt på over 50 deltagere, og til sammen har over 100 spillere deltatt. Resultatene fra de 8 turneringene er samlet i til sammen 6 ”Order of Merit” lister. Junior/damer/herrer bruttoslag og junior/damer/herrer stableford.

Finaleturneringen ble arrangert i Vanylven lørdag i forbindelse med den årlige Vanylven Open. 35 spillere møtte til tross for dystre værmeldinger, men arrangørene var heldige for regnet holdt seg nesten helt borte.

Vanylven Open blir spilt som netto slagturnering med fullt spillehandicap og alle i en samlet klasse.. Fra Selje GK deltok kun tre spillere. Reinhart Halsør ble best med +4 og 3. plass , John Eltvik oppnådde + 9 på 12. plass mens Anne-Marie Dahl fikk +11 og 15. plass.

I NordVest Touren fikk Reinhart Halsør 2. plass både brutto og stableford med 87 slag og 33 poeng. John Eltvik  fikk 13. og 17. plass med 28 poeng og 96 slag. Anne-Marie Dahl var best i dameklassen med 95 slag og 27 poeng.

Sammenlagt ledet Anne-Marie begge klassene for damer klart foran siste turnering og tok begge pokalene med klar margin.

Reinhart Halsør ledet stablefordklassen for herrer og sikret seg sammenlagtseieren etter 2. plass i finalen.

Martin Hjelle ,Sunnfjord GK, vant begge klassene for junior, mens Ole Flø, Sunnmøre GK, vant bruttoklassen for herrer med minst mulig margin foran Asbjørn Langlo, Stranda GK, nemlig 1 poeng.

Nå er det bare å starte forberedelsene til neste sesong, for etter årets suksess blir det garantert NordVest Tour også i 2012

NordVest Tour – Stranda

Søndag 3. juli var det klart for femte turnering i Nordvest Touren. Til tross for mye regn den siste tiden var banen i meget fin stand takket være en iherdig innsats av familien Overvoll som driver anlegget. Også denne gangen var det stor deltagelse og siden banen kun har 6 hull ble startfeltet delt slik at halvparten gikk formidag og den andre halvparten ettermiddag. De som gikk formiddag hadde noe regn, mens det på ettermiddagen var fine forhold.

Selje GK stilte med 5 spillere, men det var bare Anne-Marie Dahl som gjorde seg bemerket oppe på resultatlistene.

Hun vant Overvoll Invitational som turneringen heter med 85 slag brutto foran hjemmehåpet Solfrid Langlo som hadde 88 slag. Sammenlagt i NordVest Touren leder Anne-Marie fortsatt både brutto og stableford.

Reinhart Halsør som vann den forrige turneringa på Sunnmøre  måtte denne gangen ta til takke med en beskjeden plassering sammen med de andre fra Selje, Arild Holvik, Harald Berstad og Ove Eltvik. Beste plassering var Harald sin 11. plass i klassen stableford. Her leder Reinhart Halsør sammenlagt,knepent foran Terje Kalvatn fra Volda.

Til venstre: Vinneren av Overvoll Invitational Anne-Marie Dahl t.v. og Solfrid Langlo som tok andreplassen. Dei har dominert dameklassa på touren så langt

Til høgre: Tre molefonkne karer. Arild Holvik, Reinhart Halsør og Ove Eltvik nådde ikke opp denne gongen.

NordVestTour / Sunnmøre Golfklubb

Søndag 19.juni arrangerte Sunnmøre Golfklubb sin Sunnmøre Golf Open. Spilleformen var nettoslag med kun en klasse uansett kjønn og alder. Værmessig var det fine forhold, men banen bar preg av en hard vinter og det ble spilt med provisoriske greener på alle hol.

Fra Selje GK stilte kun Anne-Marie Dahl og Reinhart Halsør. Reinhart gikk heilt til topps og vant med -5 netto. Anne-Marie kom på 10. plass med +4. Turneringa var samtidig 4. runde i NordVest Tour. Anne-Marie vant med 99 slag brutto. Stablefordklassen ble vunnet av Solfrid Langlo, Stranda GK, med 36 poeng foran Anne-Marie med 32 poeng. Sammenlagt leder Anne-Marie begge klassene. Reinhart fikk delt 3. plass brutto med 89 slag og vant stableford med 41 poeng. Med det tok han tilbake ledelsen sammmenlagt i klassen stableford. Ole Flø fra arrangørklubben vant brutto med 86 slag og leder denne klassen sammenlagt.

Neste runde i NordVest Tour er på Stranda 3. juli. Då hadde det vært hyggelig med noen flere deltakere fra Selje GK.

NordVestTour/Tess Open, Volda

Årets nyskapning NordVest Tour tegner å bli en kjempesukess. 48 spillere deltok da Volda gjennomførte andre turnering i touren søndag 22. mai. Turneringen var overtegnet og flere spiller kom ikke lenger enn til venteliste. Været og bana var tilfredsstillende og spillet gled overraskende greitt trass i 12 flighter på bana samtidig. Fra Selje GK stilte kun to deltagere og det var skuffende. Anne-Marie Dahl tok en ny seier i dameklassa med 90 slag brutto og 31 poeng. Linn Beate Rye fra Nordfjord GK tok andreplassen med 91 slag og 28 poeng. I sammendraget etter to turneringer leder Anne-Marie begge klassene foran Linn Beate.

I herreklassa tok Reinhart Halsør tredjeplassen i klassa stableford med 37 poeng og tok over ledelsen i sammendraget etter to turneringer. Med 83 slag ble det 7. plass i bruttoklassen. Våre venner i nord Vanylven stilte med 7 spillere. Best vart Ingvar Brekke med 4. plass i stableford og delt 7. plass brutto. På hjemmesiden til Sunnfjord GK vil man under turneringer finne fullstendige resultater. Neste turnering er Sandane Open 5. juni. De som ønsker å delta bør melde seg på snarest for her blir det fullt.