NordVest Tour

Den 8. og siste turneringen ble spilt i Ålesund. Dette er det største golfarrangementet i Sogn og Fjordane og Møre og Romsdal. På denne touren deltar alle i to klasser, brutto (uten hcp) og stableford (med hcp). Det er ingen egne dameklasser. Fra Selje Golfklubb deltok i år 4 spillere i en eller flere turneringer. De beste plasseringene oppnådde de i seniorklassen-50 år+.

Med 4 seiere på 5 starter vann Reinhart Halsør stableford klassen klart foran Anne-Marie Dahl også fra Selje. Arild Holvik ble nr.13.

I bruttoklassen ble det andreplass på Reinhart Halsør etter Tore Naustdal fra Nordfjord GK. Her ble Anne-Marie Dahl nummer 7 og Arild Holvik 22. I alt var det 91 spillere seniorklassen.

Fylkesmesterskapet 2017

Årets fylkesmesterskap gikk på Nordfjord GK sin bane på Eid. Verdt å merke seg at den nye Stadt kommune får 2 golfbaner. I år deltok 35 spillere fra alle klubbene i fylket og når arrangørene kunne by på en flott bane og fint høstvær ble det en kjempefin dag for golf.

I herreklassen fortsetter 15 år gamle Jakob Stubhaug, Sunnfjord GK, å imponere . Denne gangen gikk han på 59 slag som er 5 slag under banens par og vant med 8 slag foran Stian Øy fra Lærdal GK. Med det vant han selvfølgelig også juniorklassen.

Selje GK fikk også en fylkesmester. Det var 5 damer som stilte til start og av disse var det Ann-Marie Dahl, Selje GK,som var best med 81 slag og dermed nok et fylkesmesterskap til henne.

Selje GK hadde også med 2 deltagere i klassen herrer senior. De hadde litt for mange turer ut i skogen denne gangen og nådde ikke opp. Reinhart Halsør ble nr. 6 med 81 slag og Arild Holvik nr. 13 med 90 slag.

Selje Pairs - Jubileumsturnering

Selje GK vart stifta 30. okt. 1997 og er dermed 20 år dette året. I den anledning arrangerte klubben “ Selje Pairs “en jubileumsturnering 1. okt. Dette var en par-turnering og 6 par deltok. Dette var på tampen av høstens periode med finvær så speleforholdene var gode og folk kosa seg i høstsola.

Seieren i turneringen gikk til far og sønn Halsør som spilte sammen for første gang. Alexander Brekke og Joar Takset, begge fra Vanylven GK fulgte på andreplass.

Plassering Spillere Poeng
1 Tom Ian og Reinhart Halsør 43 poeng
2 Alexander Brekke og Joar Takset 39 poeng
3 Erik Midtgaard og Arild Holvik 36 poeng
4 Anne og Marie Dahl 35 poeng
5 Elisabeth og Trond Inselseth 31 poeng
6 Werner Van den Brenden og Stig Ødegård 29 poeng

Etterpå var det samling i klubbhuset med premieutdeling og klubben spanderte kaffe, kaker, smørbrød og anna godt på dei fremmøtte.

Samlinga vart avslutta med at formannen i klubben fortalte om utviklinga av klubben fra den provisoriske 6-hullsbana i 1998 og fram til fine og spennande 9-hullsbana vi kan presentere i dag.